fbpx

Aangenaam, Maarten van COMMAR. Normaliter volgde na deze zin de linkerhand de rechter op met een glimmend, scherp of kleurig visitekaartje. Het aanbieden van een visitekaartje is verleden tijd, zo lijkt het voorlopig. En juist in een tijd waar we verbinding online zoeken, kan daarom een online visitekaartje de oplossing bieden. Het hebben van een visitekaartje, maar dan groter, opvallender, sprekender en dit keer helemaal.. online!

Wat wil je met jouw website bereiken? De vraag der vragen aan onze nieuwe klant. Door hierop antwoord te krijgen brengen we het gesprek op gang om helder te krijgen aan welke criteria jouw website dient te voldoen. En wat het uitgangspunt wordt van de realisatie. Voor bedrijven uit het MKB is vaak de vindbaarheid en het bereiken van nieuwe leads, ofwel conversie het doel.

En een website als visitekaartje?

Als freelancer of ZZP’er is een website om diverse reden erg interessant. Bovenstaande doelen zijn eigenlijk (minder direct) het doel. Met name online profilering en informeren over jouw aanbod is nu het uitgangspunt.

“Wat wij in elk geval belangrijk vinden voor een ieder van onze klanten, is de merkbeleving. Jouw websitebezoeker moet, middels een professionele look and feel aangenaam verrast worden. We werken dit standaard bij elk project uit middels een sprankelend design en een heldere structuur.”

Een sterk online profilering is enorm waardevol als zelfstandige. Zeker in deze tijden, waarin het ‘in het echt’ ontmoeten van je netwerk of (potentiële) klanten nauwelijks meer mogelijk is. Een website biedt je de kans om jezelf extra in de spotlight te zetten. En een potentiële samenwerking alvast kennis te laten maken met jouw persoon, zonder dat daarbij een directe (online) afspraak voor nodig is.

Zo’n indirecte kennismaking is drempelverlagend om het eerste contact te leggen. Natuurlijk is het wel belangrijk om je websitebezoeker onder de indruk te doen laten raken van jouw vaardigheden en referenties. Last but not least moet het contact via jouw persoonlijke website eenvoudig gelegd kunnen worden. Bijvoorbeeld via een contactformulier.

Recent mochten we zo’n online visitekaartje ontwikkelen. En wel voor Reinke Oorbeek. Bekijk de website via deze link: hndshk.nl.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van een ‘online visitekaartje’? Stuur ons een berichtje. We informeren je graag.