fbpx

De wereld lijkt even stil te staan. Fabrieken draaien geen overuren meer, er wordt niet meer gevlogen en het festivalseizoen kunnen we op onze buik schrijven. De gehele economie gaat ook minder om met het fenomeen reclame. Zo houdt Albert Heijn haar bekende ‘hamsterweken’ achterwege en kiest het wereldberoemde merk Coca-Cola ervoor om de komende tijd helemaal geen advertenties meer te draaien. 

Hoge kijkcijfers en schermgebruik

Het is eigenlijk een hele eenvoudige rekensom. Je hebt meer mensen die TV kijken, Facebooken en internetten. Aan de andere kant is er veel minder reclame-aanbod. Zo ontstaat er ruimte om voor jou, heel goedkoop en laagdrempelig, te gaan starten met adverteren. Je bent immers nu maar paar euro kwijt om een groot online publiek te bereiken.

Ben jij benieuwd hoeveel publiek jij online, bijvoorbeeld op Facebook, kunt bereiken met een advertentie voor pakweg €10,-? Dit rekenen wij graag gratis voor je uit!

Neem vrijblijvend contact op over de mogelijkheden van Facebook adverteren. Klik Hier!

Is adverteren voor mij nu wel zo gepast?

Een terechte vraag, die door meerdere ondernemers gesteld wordt. Vooral in de reisbranche en culturele sectoren wordt flink bezuinigd op reclame. Wat logisch is, want niemand denkt nu aan een vakantie, of wil overspoeld worden met advertenties over evenementen en leuke ‘gezamenlijke’ activiteiten. Daar is het inderdaad ongepast.

Voor heel veel andere sectoren, waaronder kleinere ondernemingen is adverteren nu juist een minder risicovolle investering om toch de kop boven water te houden. Dit is eerder juist een waardevolle investering in de Nederlandse economie!

Kans voor kleinere ondernemingen

Het is dus heel persoonlijk per bedrijf, of adverteren op dit moment slim is. Als jij een fysieke winkel hebt, of producten fysiek op een markt of in een winkelstraat verkoopt, dan is dit langer niet mogelijk door de maatregelen. In die gevallen is het vaak erop of eronder, en is het voor sommigen wachten op een faillissement. 

“Het is vaak erop of eronder in moeilijke tijden.” 

Juist in deze tijd zullen kleine ondernemingen creatief om moeten gaan met de mogelijkheden. 

Gelukkig hoeven we niet afhankelijk te zijn van onze fysieke winkel

Er is namelijk altijd nog het internet. Iets waar iedereen vanuit huis zich kan oriënteren op producten, diensten en hebbedingetjes. 

“Door je winkel online in te richten, kom je toch dichtbij de klant.” 

Het hebben van een webshop is in deze tijd zo’n slecht idee nog niet. Ondanks veel winkels nog open kunnen met een 1,5 meter regel, en strenge hygiënevoorschriften, zijn bezoekersaantallen sterk afgenomen. Een webshop maakt deze regels overbodig. Zeker een shop met een hoge gebruiksvriendelijkheid, mooie productfoto’s of misschien zelfs video’s kan een klant al veel informatie en gevoel geven over het assortiment. 

Webshop klaar? Vinden maar

Waar in het dorp iedereen jouw winkel weet te vinden, is dit online soms wat ingewikkelder. Concurrenten zoals Bol.com en andere grote spelers zijn vaak goed te vinden in Google. Wat Bol.com en Coolblue echter iets minder kunnen? Lokaal adverteren.

Lokaal adverteren, wat bedoel je? 

Via Facebook, Instagram en in Google kun je heel specifiek kiezen op welk gebied jij advertenties wilt draaien. Bijvoorbeeld om producten uit je webshop te laten zien aan internetgebruikers in jouw buurt. 

Stel ik heb mijn webshop gereed in Middelharnis, dan kan ik mijn producten verwerken in mooie advertenties. Hierna kies ik voor adverteren en kies ik ervoor om mijn producten, via deze advertenties te vertonen aan iedereen in Middelharnis en een schaal van 10km om Middelharnis. 

adverteren

Doordat we heel specifiek adverteren aan een relatief kleine groep, zijn de kosten laag en werken we aan lokale naamsbekendheid. Zo kunnen we toch onze gebruikelijke doelgroep online benaderen en onze producten laten zien. 

Zelf proberen?

COMMAR is bereid je te helpen. Graag horen we of we je kunnen ondersteunen in het maken van zo’n webshop. Ook onderzoeken we graag voor je hoe duur lokaal adverteren (via Facebook of Google) voor je is. Oh ja. Dit zoeken we gratis voor je uit! Want wij willen er ook graag zijn voor onze #locals en elkaar een beetje helpen in deze moeilijke tijd.

Wij onderzoeken gratis welke mogelijkheden jij hebt om lokaal te adverteren.

Stay Safe!

Jeroen

Jeroen

Online Marketeer