fbpx

Wat het Coronavirus is, en wat het met ons doet. Daar weet jij inmiddels wel vanaf. Wat wij graag met je delen, is het effect op online businesses.

Wij werden geraakt door deze grafiek van NeilPatel, ofwel, dé internet guru op het gebied van SEO en organische vindbaarheid. Wat opvalt? Een enorme daling van websiteverkeer op websites in de travelbranche, wat logisch is. Maar ook dalingen in de bouw, reclame, verzekeringen, de huizenmarkt enzovoort. 

Bron: Neilpatel.com

De oneerlijke profiteurs van deze crisistijd

Het schijnen onzekere tijden te zijn voor veel industrieën. Voorraden wereldwijd zullen slinken, en slinkse marketeers komen om de hoek kijken. Ze profiteren enorm van de crisis. Denk aan de zogenaamde ondernemers die op straat voor een prikkie mondkapjes en alcohol bevattende schoonmaakmiddel. Asjeblieft. Buit deze ernstige tekorten niet uit. Onze zorgmedewerkers hebben ze hard nodig. 

Ja, het gaat lastig worden

Om op te starten, om het hoofd boven water te houden voor veel ondernemers. Gezien niemand over straat mag, betekent dit direct een verschil in de omzet van dit jaar. Winkels zijn dicht, medewerkers zitten thuis en voorraden blijven bestaan. Uit onderzoek is gebleken dat deze pandemie wereldwijd ons zo’n 2,7 triljoen euro kan gaan kosten. 

Maar er is hoop én er zijn mogelijkheden

Mensen zullen massaal gaan besparen en voorzichtig worden in de komende paar maanden. Bedrijfsrisico’s liggen op de loer, en ook de inkomen van volgende maanden zijn onzeker. Toch zien we kansen.

De helft van jouw competitie zal namelijk niet durven investeren in marketing. Ook zullen zij hier genoeg argumenten voor hebben, waar iets voor te zeggen valt. Toch zijn er een aantal redenen om toch te overwegen om marketing juist in te zetten op deze kwetsbare momenten: 

  • Je concurrentie is momenteel al veel lager dan ooit
  • Je kunt goedkope deals maken met advertentiemogelijkheden
  • Dit is het moment om online je product kenbaar te maken met lage kosten
  • Kosten aan Google Ads, Facebook advertenties of op andere sociale kanalen liggen momenteel enorm laag

Voor sommige ondernemingen zal een kleine investering te laat zijn. Maar als jij de kans hebt, kun je overwegen om juist nu te kiezen voor de online mogelijkheden van adverteren. Profiteer op een goede manier. Niet om essentiele voorraden van zorgpersoneel te verspillen, maar door de economie draaiende te houden, omdat jij een online middel biedt om je product te blijven verkopen. 

Wat zijn de middelen die ik nu kan inzetten?

Zoals wij al aangaven. Dit is het moment om met een klein budget in te stappen in de wondere, maar vooral praktische wereld van het online adverteren. Wees niet te bang, nu de wereld lijkt in te storten, er is een weg om toch door te gaan. Misschien zijn de deuren van jouw fysieke winkel al 3 weken dicht, maar kijk naar mogelijkheden. De inzet van Google Ads, SEO, Social Media én E-mailmarketing zijn op dit moment juist interessant.

Ontdek hier de mogelijkheden van online marketing.

Vraag ons gratis om advies

Ook voor onze onderneming is het slikken. Gelukkig zijn we online, en kunnen wij onze klanten gewoon bereiken, en gaan we door! Kin omhoog en roeien met de riemen die je hebt. Het kan. Denk eens aan de mogelijkheden van online. Een webshop biedt mogelijkheden bij een beperking van je fysieke verkoop. Advertenties kunnen bijdrage aan jouw merkbekendheid en deze verkoop te stimuleren. Wij zoeken graag voor je uit, hoe online je kans is. Zo houden we samen de economie op peil en kun jij je online deuren openen. 

Vraag vrijblijvend om een adviesgesprek en ontdek wat jij nu zou kunnen doen!

Jeroen

Jeroen

Online Marketeer