fbpx

Te vinden zijn op Google is belangrijker dan ooit tevoren. Waarom? Dat ligt niet alleen aan je vindbaarheid. Wij merken de afgelopen jaren veel voordelen van het begrip SEO, waar bedrijven maximaal van profiteren. 

Dus nu. 4 Redenen die je laten zien dat SEO best een interessant idee is. 

1. Organisch bezoek is meestal je grootste en belangrijkste bron van websiteverkeer

SEO bevordert organisch, ofwel gratis verkeer naar jouw website. Zo gek is het dus niet, dat je dit het liefste ziet dat hier de meeste websitebezoekers vandaan komen. Daarnaast zorgt SEO ervoor dat jij relevant verkeer aantrekt. Bezoekers komen binnen via zoekwoorden die aansluiten of iets te maken hebben met jouw online aanbod. 

Wereldwijd ziet ruim 80% van alle internetgebruikers Google als primair middel om antwoord te krijgen op vragen, informatie en behoeften. 

Als jij dan, bij invullen van zo’n zoekvraag, getoond wordt in de bovenste resultaten? Voilá! Een nieuwe potentiële klant. SEO is hét middel om meer relevant websiteverkeer te verwelkomen. 

google-zoekopdrachten

2. Bouw aan je betrouwbaarheid door gebruikerservaring te optimaliseren

SEO gaat hand in hand met UX, User Experience of gebruiksvriendelijkheid genoemd. Het ouderwets volproppen van zoekwoorden gaat je niet meer helpen een hoge ranking in Google te krijgen. Gebruiksvriendelijkheid daarentegen wel!

Factoren waar Google naar kijkt zijn:  

  • Relevante backlinks van hoge kwaliteit. Ofwel: andere betrouwbare bronnen linken naar jouw site;
  • Hoelang bevindt men zich op je site. Klikken ze snel weg? Hoelang bezoeken ze je pagina’s?
  • Eenvoudig te navigeren pagina’s;
  • Een duidelijke paginastructuur;
  • Een snelle website.

Let er wel op. SEO gaat niet over één dag. Net als in het echte leven. Vertrouwen wordt opgebouwd in de loop van tijd. Daarom heb je altijd de factor ‘geduld’ nodig bij het aangaan van een SEO-traject. 

Bouw aan je betrouwbaarheid via SEO, maar houd rekening met de tijd, moeite en commitment die je zult moeten maken aan je merk en website. Het duurt even voordat consumenten je vinden, je waarderen en bij je zullen kopen. 

seo-antwoord-zoekintenties

3. Zet SEO in op elk moment van de klantreis

Consumenten gebruiken Google als informatiebron. Internet wordt gezien als verzamelplek van alle mogelijke informatie. Dus of ik een nieuwe fiets al wil kopen, of ik ga nog even op onderzoek naar de beste fietsmerken in Nederland, mijn informatiebron is Google. In welke fase dan ook, van oriënterend tot de daadwerkelijke koopintentie, Google is mijn one-stop-shop.

Jij kunt hier als bedrijf op inspelen. Ben jij een fietsenverkoper? Speel dan niet alleen in op de intentie: “Gazelle fiets kopen”, maar denk ook eens aan: “de beste mountainbike 2020” en: “Wat kost een goede racefiets”. Verschillende intenties, van verschillende klanten, die allemaal een potentiële klant kunnen zijn voor jouw fietsenzaak.  

Maak een connectie met je potentiële klant op het juiste moment van deze klantreis. SEO is hierbij de tool om in te spelen op zoekintenties op verschillende momenten in de klantreis. Kijk verder dan alleen: “Fiets kopen”. 

4. SEO is een marathon, geen sprint

Door vol te houden, het onderste uit de kan te halen en consistent te rennen, krijg je met SEO het resultaat wat je wilt boeken. Besteedt SEO uit aan een specialist om direct in kaart te hebben welke kansen in jouw markt liggen.

Dankzij moderne tooling als SEMrush, SE-ranking en diverse Google tools kunnen zij voor jou ontdekken op welke zoekintenties je kunt scoren. Doe je dat niet? Dan kan SEO nog wel eens een grijs gebied zijn. Je schrijft dan wel pagina’s, of voegt blogs toe, maar je merkt niks aan je websiteverkeer. 

marathon-finish-tekst

Voorkom het schrijven zonder plan en richt je op zoekintenties met minder concurrentie. Misschien zijn er wel zoekwoorden waar nog niemand op schrijft, maar die perfect bij jouw business passen? Pak je kans, ren die marathon, maar zorg dat je richting de finish rent. Richting nieuwe klanten. 

SEO uitbesteden?

COMMAR leest en schrijft met SEO. Letterlijk. We nemen jouw content uit handen, we zien SEO kansen en maken daadkrachtige plannen. Het enige wat we van jou willen weten is: “Wie is je ideale klant?” 

Aan de slag met SEO? Contact Jeroen voor een gratis adviesgesprek en het bespreken van SEO-kansen in jouw markt. 

jeroen-schrijven-seo
Jeroen

Jeroen

Online Marketeer

Laat een bericht achter, of stel een vraag: